رمزگشایی از ۲۹ فقره سرقت کابل های برق در طرقبه شاندیز  ساخت دستگاه‌های تولید کمپوست برای استفاده خانگی انفجار مرگبار یک منزل مسکونی در قوچان + تصاویر (۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳) اعتراف تکان دهنده سازنده واکسن کووید آسترازنکا بعد از ۳ سال ۵۹ داروی جدید تحت پوشش بیمه قرار گرفت شتابزدگی و عجله؛ علت ۸۴ درصد از حوادث برقی خراسان رضوی زمان برگزاری مجدد نوبت اول کنکور ۱۴۰۳ برای داوطلبان سیل‌زده خراسان جنوبی اعلام شد معمای پرونده خونین برادرکشی در مشهد (۱۱ اردیبهشت) معافیت مشمولان ۳۵ساله و دارای ۲فرزند از قانون بودجه حذف شد+سند سارق انباری خانه‌ها دستگیر شد جویدن ناخن با کدام اختلالات سلامت روان ارتباط دارد؟ حمله با شمشیر در لندن یک کشته و چند زخمی بر جای گذاشت نجات ۳ نفر از درون حریق منزل مسکونی توسط آتش نشانان مشهدی (۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳) راه اندازی «تاکسی هوایی» بین گناباد-مشهد درگیری ۲ همکلاسی در شوش رنگ خون گرفت (۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳) دستگیری ۵ شرور و مخل نظم و امنیت در مشهد
سرخط خبرها

گرگ خیابانی در مشهد شکار شد | ۱۵۰ فقره گوشی‌قاپی با موتور

  • کد خبر: ۲۲۰۷۴۴
  • ۲۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۹:۵۳
گرگ خیابانی در مشهد شکار شد | ۱۵۰ فقره گوشی‌قاپی با موتور
متهمی که با موتورسیکلت پلاک مخدوش اقدام به ۱۵۰ فقره گوشی‌قاپی کرده بود، دستگیر شد.

به گزارش شهرآرانیوز از مدت‌ها قبل برای اموال مردم دندان تیز کرده بودند و راحت‌ترین شگرد مرسوم را انتخاب کرده بودند. تمام لوازم آنها یک موتورسیکلت پلاک مخدوش و دو کلاه کشی بود که بتواند چهره آنها را به نحوی بپوشاند که پس از ربودن گوشی شهروندان کسی نتواند آنها را شناسایی کند.

یکی از شاکیان این پرونده، زنی جوان بود که با فرزند درون کالسکه در حال عبور از خیابان مشغول کار با گوشی تلفن همراهش بوده که متهمان به روشی خطرناک که احتمال تصادف با کالسکه و کودک وجود داشته است، گوشی این مادر را ربوده‌اند. با مشخصاتی که مأموران در اختیار داشتند توانستند یکی از متهمان را که همچون گرگ‌ها در خیابان به دنبال طعمه می‌گشت، دستگیر کنند.

ماجرای این پرونده با شکایت‌های سریالی شهروندان در محدوده طلاب آغاز شد، جایی که شهروندان از وجود موتورسواران شیادی خبر دادند که با صورت‌های پوشیده سوار بر یک موتورسیکلت هوندای مشکی- نارنجی، پس از شناسایی طعمه‌هایشان که در حاشیه خیابان در حال استفاده از گوشی تلفن همراه بوده‌اند، ناگهان به سمت آنها رفته و پس از قاپیدن گوشی متواری شده‌اند.

در جست‌و‌جوی متهمان

این پرونده شبیه بسیاری از پرونده‌های گوشی‌قاپی دیگر در حالی به پلیس گزارش شده بود که هیچ یک از مال‌باختگان که هر لحظه به تعدادشان اضافه می‌شد، نتوانسته بودند چهره متهمان را ببینند و سرنخ دندان‌گیری در اختیار پلیس بگذارند.

با دستور سردار احمد نگهبان، جانشین فرمانده انتظامی خراسان‌رضوی، گروهی از افسران تجسس کلانتری میرزاکوچک‌خان با توجه به مختصات سرقت‌ها مأمور رسیدگی به پرونده شدند.
بررسی‌های اولیه نشان داد که متهمان با یک دستگاه موتورسیکلت پلاک مخدوش در حالی اقدام به این سرقت‌ها می‌کنند که مأموران با استفاده از دوربین‌های مداربسته توانستند تصویر آنها در لحظه سرقت را به دست بیاورند.

کشف مشخصات یکی از متهمان

مأموران دایره تجسس کلانتری میرزاکوچک خان با بازبینی دوربین‌های مداربسته محدوده سرقت‌ها، مشخصات ظاهری یکی از متهمان را به دست آورده و تحقیقات میدانی خود را برای دستگیری وی و همدستش آغاز کردند.

تیم رسیدگی‌کننده پرونده با توجه به مشخصاتی که از سارقان به دست آورده بودند، توانستند یکی از آنها را چهره‌زنی کرده و این متهم را شناسایی کنند. مأموران پس از انجام تحقیقات میدانی محل اختفای متهم را در محدوده خیابان پنجتن شناسایی کردند.

در ادامه مأموران یافته‌های خود را در اختیار مقام قضایی گذاشته و دستور لازم برای ورود به مخفیگاه متهم و دستگیری این فرد را دریافت کردند.

ورود به مخفیگاه متهم

مأموران با زیرنظرگرفتن این مخفیگاه، زمانی که از حضور متهم درون مخفیگاهش در خیابان پنجتن مطمئن شدند، وارد عمل شده و به صورت غافل‌گیرانه درون خانه رفتند. در این عملیات متهم شناسایی شده در حالی دستگیر شد که از مخفیگاهش شش دستگاه تلفن‌همراه سرقتی نیز کشف شد.

متهم بلافاصله به کلانتری منتقل شد. بررسی هویت این فرد نشان داد که او بیست و چهار ساله است. این فرد در حالی مدعی بود بیگناه است که مأموران تصاویر او و دیگر همدستش را سوار موتورسیکلت هوندای مشکی-نارنجی پیش رویش گذاشتند. متهم جوان که از دیدن تصاویرش در دست پلیس غافل‌گیر شده بود، ناچار شد که به سرقت‌هایی که از ماه‌ها قبل با همدستی یکی از دوستانش مرتکب شده بودند اعتراف کند.

اعتراف به ۱۵۰ فقره سرقت

متهم در بازجویی‌های به عمل آمده تاکنون به ۱۵۰‌فقره سرقت تلفن همراه در محدوده خیابان وحید، مفتح، گاز، رسالت، طبرسی، وحدت و مصلی با همدستی یکی از دوستانش و فروش آنها به مبالغی بین یک تا سه میلیون تومان اعتراف کرد.

در ادامه تعدادی از مال‌باختگان با حضور در مقر انتظامی در رویارویی چهره به چهره توانستند این فرد را شناسایی کنند تا جایی که تعداد این افراد تا به حال به ۴۸ نفر رسیده است، هرچند هنوز تحقیقات در این زمینه ادامه دارد.

متواری بودن دیگر متهم این پرونده و همچنین وجود مال‌خران اموال مسروقه، موجب شد تا تحقیقات مأموران کلانتری میرزاکوچک‌خان برای شناسایی این افراد ادامه پیدا کند و با توجه به شناسایی هویت این متهمان، آنها به‌زودی دستگیر خواهند شد.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->